20111217

Hakuna matata


Lördag snön faller i Vimmerby och vi ställde in resan till Oskarshamn för att lyssna på Håkan Juholt. Plötsligt en massa tid till övers och vad ska man med den till? Jag har en förmåga att bli rastlös när jag får extra tid. Men inte så jag använder den konstruktivt utan oftast blir jag sittande (Ska sägas att det gäller privat tid)

          Ibland kan man vara politiskt trött och just nu är jag det och behöver julen. Inte för firandet utan för att koppla bort politiken. Just nu skulle jag bara kunna lägga av med hela skiten. Sätta mig i kassan på en butik och kallprata om varorna som passerar på bandet… Men så sitter jag i min fåtölj och på TV så zappar sonen mellan programmen. Funderar på något att skriva och ämnena känna svåra att få ut något av… Johan lyckas skriva och jag läser, gör det ni också, utan att få inspiration. Det är inte Johan fel utan min tomhet är min egen tomhet.

           På TV för prinsessan sin prins men som vanligt så har kärleken dykt upp utanför hovet gillande regler… Från sagovärlden till en gata i New York allt på TV i regi av Disney. Allt så enkelt och trots hemska häxor så vet vi att de får varandra i sista minuten. Trygghet i en liten box, men sedan ser vi ut genom fönstret och verkligheten kommer springande över en och humöret blir lika mörkt som vädret med snöblasket som slår mot rutan. Men det är lördag skit i världens elände och mys lite le för vad du har och glöm dina bekymmer för en endaste stund. Ni vet hakuna matata


         Så får det bli och så skiter i det andra och bara mojsar så lite där lagom egoistiskt… Vi kan kalla det lördagsmys för att vara lite originella….


Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , ,