20120127

Den bittre bloggar om (S)


Och så var han vald och jag känner mig blåst. PeterJohansson ångar på med att ledaren leder och kastar sig sedan över nästa krig om Kristdemokraterna, om de ska ”live tomorrow”. Johan Westerholm laddar tangent bordet och går till undsättning med Boforskanon sida vid sida med ledaren. Själv så är jag bara tom. Var tog debatten om ledarskapet, politiken och person vägen?

         Jag är tom efter att sett kröningen så tänkte jag blogga om framtiden och partiet men så plötsligt så blir det tomt. Jag var laddad för en längre seans med allehanda tips, kandidater och skillnaden mellan dem, Men så mindre än en vecka så pang, bom står han där och alla är så glada från Greider till Linder… Så ska jag vara den elaka skiten som fortsätter skrika eller ska jag glida in i ledet och börja le? Jag erkänner att jag log lite igår, men idag när alla satt där på första bänk. Bättre uppslutning än på kongressen (nästan jag var inte på plats) och så klev de ur rummet och med ett klubbslag var han vald och den vita röken steg mot himlen och månaders konflikter var som bortblåsta och alla var vi så bra. Men nu ska vi vara glada. Lite av samma känsla som efter valet av Juholt.

            Men lärde vi oss något eller gör vi samma fel att med en ny ledare så glider vardagen in och vi tar oss till valseger med att le. Jaja på Facebook så skrattar Tokmoderaten åt hyllningarna och frågan är om han inte är lite avundsjuk.

        Men jag känner mig tom, blåst, övergiven. Partiet bara skrattade mig i ansiktet och plötsligt så har vi ledare, politik. Allt som vi inte hade för en vecka sedan och de som sitter i VU och partistyrelsen är hjältar denna vecka allt som de inte var för ett par dagar sedan och inte ska vi kräva granskning utan samla oss istället. Så jag är en jävligt bitter partimedlem i all denna glädje och skit för det får jag så jag kan spe på min bitterhet… Men någon måste även denna törnekrona bära och jag gör det så gärna…

      Nu lyssnar vi lite på detta och så tar vi fredag och ser om bitterheten har lagt sig till måndagen...

I min bitterhet så snor jag dessa länkar utan att ens be om lov från den kanonkramande Westerholm och skiter in konsekvenserna, för jag är bara bitter! Ok, så upptäcker jag att en till slåss om bitterkampen. Alexandra Einerstam skriver på SVTdebatt...
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om ,