20120124

När jag styrde (S) då var det kul....och lite kaos...


Är det så att socialdemokraterna inte är mogna för en öppen process och därmed framtiden. Är det så att rättning i leden kommer segra en än gång och tappet för partiet skulle sakta fortsätta

       Men så ska jag leda och ska Morgan leda och så ska Thomas leda och så ska Jan leda och så ska Sandro leda och så ska … Ja vem kommer i morgon som vill leda partiet som ingen vill leda och ingen vet m de är en övergångslösning eller den permanenta lösningen (måste säga att det är ett tilltal som inte passar mig). Noterar att vi är en majoritet skalliga män ( var är det skalliga kvinnorna?), men bara jag leder kaosstyret

        Nä framför mera kaos så att kreativiteten flödar och huvudet på ända och nya idéer och tankar kommer upp och lägger en grund för framtiden. Självfallet så kommer di gamle (Här är det inte ålder som räknas utan tankeverksamheten) Skrika om ordning och reda. Men med mig vid styret så är det inte givet. Har dock lovar Sandro vid min sida men genom att han ska styra landet och jag partiet så får han stå för landets ordning så tar jag partiets kreativa kaos

        De som är med mig i detta kaos är välkomna att sitta i styrelsen med mig. Men den kommer inte vara större än dagens VU och jag söker er med kompetenser som jag inte har (Det blir många) Vi kommer bli ett bra gäng och varför inte bredda med att köra öppna möten runt om i landet. Via webben är en annan modell. Frågan är om Sandro törs göra detsamma med regeringssammanträdena? Ja att Sandro lyckades ta sig in i Rosenbad var märkligt då tydligheten i politiken som vi lyckades producera på 68:an  var lika med noll. Vi hade bara kul och spånade lite kring vart vi hört på gatan... men väljarna var trötta på den där fyrkantigheten som gjorde att till och med Vänstern oc miljöpartiets ledare hade slips (Jaja jag gillar också slips men all korrekta linjer kan inte lämna mig över natten)

        Men en sak är säker är om medlemmarna inte är nöjda med mig så kliver jag av med interaktiva förtroenderåd där samtliga medlemmar har rösträtt och en ny kaosledare tar vid. Grunden är att det är så jävla kul att leda och att medlemmarna gillar nya idéer. Att Fredrik Reinfeldt inte klarar detta är enkelt att förstå och den som axlar manteln är den enda moderata galningen som vi kan tänka på Herr Antonsson, allas vår Tokmoderat, tar över och Niklas Svensson på Expressen klarar inte längre av bevakningen då samtliga politiker är mer galna än han så numera återfinns han på svensk Damtidning…

       Utvecklingen blev inte den som distriktsordföranden tänkt sig och Carin Jämtin har tagit en paus men ler då hon ser utvecklingen… Så det kunde gå om man släppte lite på det hela…

Media: DN, SvD, GP,
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om ,