20120619

Bollen är rund, flaggan gul och blå och SVT antikt


Och så var det två mål som kan vara en start mot framtiden eller ett snyggt slut. Vinnaren var spelare nummer tolv som vann alla matcher i gruppen men det spelar ingen roll utom att man känner sig stolt. Det bor en patriot inom mig som sådana kvällar blommar upp och med nationalsången sjunger med och blir stolt.

           När det gäller nationalsången så är mötena i Uganda en vändning för mig. När de inleder sina möten med respektive lands nationalsång. Men en annan sak som fick mig att förstå vikten av flaggan och nationalsången var skolavslutningen där en av Tjejerna med utländskt ursprung höll i den svenska fanan och föräldrarnas och släktens stolthet gick inte att ta miste på. Det var en sådan stor heder att deras dotter fick hålla i Svenska fanan. Min slutsats är att vi måste få mer flaggviftande. Att vara stolta över våra färger och vad de står för.

           Men som avslutning måste man bara säga Zlatan... Sicket mål i kväll och också så visar han att han växer in i rollen som förbundskapten. Efter matchen är Zlatan en av de första som tar sig ner emot de Svenska fansen och tackar den tolfte spelaren som lyft oss.

         Till sist så är det nog ärligt att vi inte har spelare som räcker till. Vi vill tro att alla våra elva spelare är toppen i Europa. Krasst så är det två som ligger i toppen. Zlatan och Källström resten spelar i halvdana lag i mellan serier... Så visst är vi bra men till en viss nivå.

         Måste sedan bara säga att det är löjligt med SVTs regler i detta öppna samhälle och sparka en Frifräsare som gör reklam för att öka sina intäkter mellan jobben. Jag talar om Antikrundan som blir antik i sitt agerande. Och jag kan hålla med Pluntky om kritiken mot programmet.


Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,