20120813

Idag vänster!


Är det en hjärnskada eller är det något med släkten? Ja inte vet jag men det har säkert omgivningen synpunkter på. Idag så är det ändå min dag och jag får skriva med vilken jävla hand som helst och ingen bryr sig längre. Jag är idag inte en avvikare som ska rätas in i ledet. Sverige har på det sättet blivit tolerantare i alla fall gentemot mig...

           Jag är vänsterhänt och idag är det vår dag. Men om en värld vore tolerant, jämställd och jämlik skulle vi inte behöva några speciella dagar för oss som inte är som en styrande majoritet. Ingen för menlösa barn, vad det nu kan vara? Ingen för kvinnor, ingen kanelbulle... Ja det finns en uppsjö av dagar på året för de mest originella. Vissa dagar kan ses som mera komiska medan andra har ett djupare viktigare budskap men fortfarande så är dessa dagar ett bevis på brister i vårt samhälle. Att kvinnor och barn behöver uppmärksammas med speciella dagar är inget annat än ett misslyckande. Frågan som ställs är när vi kan lämna dessa dagar för att de spelat ut sin roll? Tyvärr så tror jag att det är allt för långt borta för att jag ska vara nöjd och inte kommer jag ge mig.

         Även om vi vänsterhänta ska vara intelligentare än ni andra diffust högerhänta… Men inte visste jag att det var min dag idag om jag inte slagit upp DN (papperstidningen) och sett ett stort uppslag om just denna dag. Men att min vänsterläggning kan bestå av en hjärnskada uppskattas säkert av en del politiska motståndare… Men det är nog arvet, fast jag inte kan komma på någon annan som varit vänsterhänt. Men i handbollen var det tydligen bra med vänstersläggan… Har spelat en gång och kände dödens närvaro när jag flämtade efter lyft, omkörd av unga elever som jag endast var ett flåsande rundningsmärke på… Hade inte nytta av min vänster, med det var kanske släggan som saknades… Men den stora frågan är om jag ska fira med champagne eller protester mot högerhänta soppslevar och saxar… 

         Kan som avslutning konstatera att jag även är vänster i politiken även om jag med åren krupit in mot mitten... Eller har mitten krupit mot mig? Tja vänsterhänt och vänsterfotat jag är är och Socialdemokrat.... Sicket liv...

Och vill ni fira eller protestera så kan ni säkert finna en anledning här
Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om