20120918

så öppnade riksdagen igen...

Men jag diskuterar framtida bostadsområden i Vimmerby med blicken i kartor och tankar i skyn. Sittande på partiexpen skrivande material till styrelseutbildningen på torsdag. Snart på väg till föräldramöte. Tänker på våran lokala vision som måste förhålla sig i vad den borgerliga regeringen beslutar, för att bli trovärdig. Vimmerby en del av världen...

       I en talarstol i stockholm trängs kungen och statsministern, men nämner de frågan om att flytta fotbollsplanen på Ceos? Kan de ge vägledning? Kan de ge inspel som jag kan nyttja eller är det bara flöden av ord som inte ger mig något att bita i?  Kanske jag återkommer till innehållet... Nu sticker jag iväg och klarar den lilla världen som det är att vara förälder...

Media: Ab, Ab2, SvD, DN, SVT, SR.

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om politiksamhällekulturpersonligtVimmerby