20121214

Dags att börja byta stol...

Trött... Jag känner en politisk trötthet som gör att varken snuskrig eller EU-pengar, budget eller skolans utveckling berör mig. Lite skrämmande kanske men så är det snart jul. Bokat en vecka på varmare ort där en solstol, bok och en (kan bli fler) gin och tonic väntar på mig. Förhoppning om nya krafter finns...

Men handen på hjärtat så har jag blivit allt mer svårstartad och tröttheten över politiken kommit allt fortare för var år som kommer. Planen att ta sig vidare aktualiseras allt oftare och hindras mest av att folk tycker jag fyller en funktion i politiken. Men hur länge? Men jag kommer alltid att ha ett intresse för politik men inte som en som skrålar i talarstolen utan en bakom kulisserna som grubblar vrider funderar på innehåll, paketering och presentation och överlåter åt någon annan att glänsa. Att få fler politiker och samhällsdebatterande att se möjligheterna och nyttja sociala medier. Har själv sett vad man kan ta sig med hjälp av en blogg, Facebook- och Twitterkonto. Tack vare sociala medier har jag haft debattartiklar i samtliga ledande media, varit med i tv och radio. Tackat nej till ledande debattprogram på TV.

Så jag har startat Högbergs Tankar HB för att kunna förmedla mina erfarenheter och kunskaper. En tanke att föra vidare men också rent praktiskt kunna hjälpa organisationer och företag att nå ut via sociala medier. Men också vara e hjälpande hand med det skrivna ordet. Ty ordet är så viktigt. Efter nyår så är tanken att jag allt mer aktivt ska börja arbeta med mitt och hustruns företag. Sakta styra om den högbergska skutan mot nya utmaningar. Så bloggandet kommer jag fortsätta med men kanske börja grubbla i nya former och innehåll. Vi får se vad det nya året för med sig... Efter nyår så kommer jag komma med en närmare presentation av vad jag kan stå till tjänst med.

Så det är dags att börja se sig om efter en ny stol. vi börjar med att ta över en solstol under nyårshelgen och sedan får vise vilken som vi kommer tillbaka till. Lite politik kommer det nog alltid var men var och hur kan man grubbla över...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om politik, samhälle, kultur, personligt,Vimmerby