20110202

De mörkar bakom ryggen för makten skull

Noterar hur mitt parti faller i smutsen och jag skäms Åter så ska vinnare utses genom smutskastning. Visst är jag medveten om att de är många som brinner för vem som leda socialdemokraterna och kampanjerna pågår, i det tysta. För vi gör inget öppet...

        De utspel eller läckor som de senaste dagarna nått media har ingen politisk relevans utan är bara rent smutkastande som det bara finns en förlorare på. Det är Svenska folket som fortsättningsvis kommer tappa förtroendet för socialdemokraterna och politiken. Jag misstänker likt Sandro Wennberg att det finns strateger bakom detta och att slumpen är långt borta. Det är bara en uppmaning. Ni som driver dessa kampanjer. Lämna era uppdrag för partiet, då de inte hör hemma i den socialdemokrati som jag vill leva med.

        Jag kan konstatera, som den enda öppna kandidaten till partiledarskapet, att den öppna processen som jag förespråkar blir allt viktigare. Vi måste lämna de slutna rum där Machiavelli härskar. De politiska spinndoktors och konsulter som tar utrymme från medlemmarna. Medlemmar som i många fall blir åskådare genom media kring vart partiet är på väg. Nä rensa ut dessa krafter och öppna upp.

Media: TV4, Ab.
Bloggat: Röda berget, Thomas Böhlmark (M), Görans tankar och Johan Örjes (C) och Annika Högberg på ämnet
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,