20110307

Dagens namn...

Ja så var det ännu ett namn som kommer vara det vinnande... Leif Pagrotsky är dagens namn tätt följt av Thage G Peterson som lyfter Tomas Östros. Men jag väntar fortfarande på att Andnor ringer mig trots att jag varit lite kritisk...

        Farsen tar fart idag också med fler namn och än fler konspirationsteorier. Ja jag gillar konspirationsteorier men tycker att det gått för långt nu. Att gamla ministrar nu träder fram och anser sig sitta på sanningar kring hur vi ska lösa dagens problem är inte alltid den optimala lösningen. Problemet är att Thage G Peterson vill använda gårdagens lösning till dagens problem. Det är inte ett fungerande sätt att gå framåt.

        Men dagens nya namn är Leif Pagrotsky som enligt media samlat ett gäng i väster kring sig. Frågan är om han har sagt ja eller om det är ännu ett namn som är uppslängt utan substans. Om han står till förfogande så tycker jag att Berit Andnor har ett bra namn att jobba med. Det finns nu enligt de mediala spekulationerna en uppsjö av namn och det enda som är att beklaga är avsaknaden av kvinnor som nämns som partiledare. Det verkar som endast partisekreterare posten som är tillgänglig för kvinnor. Så denna dag gick och snart kommer nästa dag och får vi då veta eller är det som jag läste i ett twitter-flöde att Berit Andnor väntar ut alla och själv tar uppdraget att leda Socialdemokraterna. Ja inget kommer längre förvåna mig men få saker glädja mig...

Media: Ab, Ex, SvD, DN, SVT, DI.
Bloggat: Johan Westerholm  och Token från Sundbyberg på ämnet
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant?  Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,