20120120

Pressträff med Håkan så trevligt eller...

Där rök baksmällan för landets journalister...
Så kom det alla väntat på. Håkan Juholt ska träffa pressen. De flesta siar om att han ska deklarera sin avgång... Jag får bara en klump i magen. Så jag ser hur #drev68 över dygnet förvandlas till #drevflanaden...

        Så klockan femton i morgon på köpcentret Flanaden i Oskarshamn möter Håkan Juholt media... Jag ska försöka ta mig dit och lyssna på min partiledare. Visst kändes det märkligt när Carin Jämtin stod där ensam på scenen framför den samlade journalistkåren insläppt från kylan så frysta att de inte ens attackerade utan lät Partisekreteraren tala till punkt och smita iväg innan de tinat så frågor kunde ställas. Så sakta makade de sig hem för att lagom till sängögonblicket bli väckta av en inbjudan till pressträff med Sveriges mest sökta politiker. Och tji fick de för de var tvungna att ta sig till Håkan Juholts hemort Oskarshamn...

         Och de kommer åka då de vittrar blod. De vill alla vara på plats för de tror att han kommer avgå... Att han ska presentera Socialdemokraternas satsningar eller ställningstagande kring Euro-pakten är det ingen som tror på. Men jag mår bara dåligt och känner en oro...

        Måste erkänna att avgången känns nära och frågan är vad som då står till buds. Redan så nämns Nuder och Wallström... Men ingen tror riktigt på det och frågan som måste ställas vill verkligen partiet att Juholt avgår för vad kommer det innebära? Vi måste lämna de personliga egona och tänka på partiet... En klyscha kanske men samtidigt så sann. Den egna karriären kan rämna men så må vara...

Tidigare på tema krisen har jag skrivit härhärhärhärhärhär och här.
Media: Ab, Ab2, Exp, Exp2, Exp3, DN, SvD, SVT, TV4, SRAftonbladet, DNSvDExpressenSR, SVT,
Mary X Jensen skriver klokt om det hela! Peter Johansson undrar Toker skriver om familjen. Fredrik Lidby på ämnet. Samt Johan Westerholm som lyfter perspektivet.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,